czwartek, 23 stycznia 2014

Pasta z pora i żółtego sera


Na święta miałam cudowną wędlinę, taką swojską, wędzoną w prawdziwej wędzarni ze swojskiej świnki. Święta się skończyły, dobra szynka się skończyła a i apetyt na wędlinę skończył się również, choć tak nie do końca. Tym razem zrobiłam pastę z pora i sera żółtego, którą kiedyś na forum Mniammniam (póki było fajnym i inspirującym miejscem przyjaznym miłośnikom gotowania) podała Evaja. Nie pamiętam już dokładnie proporcji jakie podała wtedy autorka i teraz przepis żyje własnym życiem.


Pasta z pora i żółtego sera


2 pory (tylko białe i blado zielone części)
ser żółty utarty na dużych oczkach tarki
3 – 4 łyżki majonezu
1 łyżka gęstego jogurtu
1 łyżeczka musztardy
sól, pieprz

Pora umyć, pokroić w ćwierćplasterki, posolić i zostawić do zmięknięcia na około kwadrans. Kiedy por zmięknie odcisnąć go i wrzucić do miski. Dodać utarty ser w ilości mniej więcej porównywalnej do ilości pora (ale oczywiście jeśli wolimy pastę bardziej serową to proporcję zmieniamy), pieprzymy, dodajemy majonez, jogurt i musztardę. Całość dokładnie mieszamy, ostatecznie doprawiamy i gotowe.
Smacznego!!!



Mnie najbardziej smakuje ta pasta z ciemnym pieczywem i ogórkiem kiszonym. Jedzenie proste a smaczne, które dostarcza wiele ważnych składników pokarmowych. Pory bogate są w witaminy: A, E, C i B6, ponadto zawiera kwas foliowy, żelazo, magnez i potas (te pierwiastki ostatnio mnie prześladują ;) ) obniża poziom złego cholesterolu i ma właściwości bakteriobójcze.



 Dzisiaj właśnie wypróbowuję przepis na wędlinę z indyka. Jeśli próba będzie udana i warta upublicznienia nie omieszkam się z Wami podzielić przepisem.

11 komentarzy:

  1. Taki prosty sposób,ale za to jakis pyszny efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  2. znowu przez ciebie idę coś zjeść, o tej porze. Później trzeba dużo kijkować, a i to nie pomoże.
    A co się stało temu forum?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam ;)
      Właściciel całego portalu zarżnął forum uznając to za przeżytek. Kiedyś miejsce tętniło życiem, nikt nikogo nie hejtował, nie było trolli, była ciepła i rodzinna wręcz atmosfera, że nie wspomnę o kopalni pomysłów i wiedzy kulinarnej. Skończyło się na tym, że większość zniknęła bezpowrotnie - usunięto wszystkie wpisy, A i cała strona podupada, jedynie sklep się rozwija i o to chodziło właścicielowi, tylko, że ja i pewnie wielu innych znalazło sobie sklepy inne i tam już nie kupuje

      Usuń
  3. Musi byc pyszne...musze jechac do lidla po zolty ser :) Zrobie z pewnoscia, bo to moje smaki... ja robilam zolty ser,czosnek i pokrojony w kosteczke ananas z puszki.....pyyyyyycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje smaki też, lubię przepisy Evaji, to moje smaki :)

      Usuń
  4. Łoł,
    dobrze, że teraz jestem po obiedzie.
    Musi być mniam, zapamiętam i skosztuję w tym tygodniu,
    pozdrawiam,
    m.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaaa znam znam tylko ze jeszcze z gotowanym jajem ... pychota :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie następnym razem ja dodam jeszcze jajko, też pewnie pyszne, albo jeszcze pyszniejsze :)

      Usuń
  6. O tak pasty uwielbiam. Świetny przepis. Pozdrawiam ciepło!!!

    OdpowiedzUsuń