niedziela, 27 maja 2012

Jesteś na diecie? Ten torcik jest dla Ciebie ;)



Maj jest miesiącem gubienia kilogramów nagromadzonych zimową, nieruchawą porą. Już pierwszy z pięciu kilogramów poszedł precz, ale to nic w porównaniu z przeszło trzydziestoma kilogramami, które zgubiłam trzynaście lat temu. Teraz znam już swój organizm i wiem jaka dieta mu służy i tego się trzymam.
Jedno jest pewne nie głoduję i nie odmawiam sobie wszystkiego. W weekend musi być coś słodkiego, musi być lekkie i dietetyczne ale bez przesady.
Zatem dla wszystkich dbających o linię torcik podwójnie truskawkowy.




Torcik podwójnie truskawkowy


biszkopty do wyłożenia dna tortownicy (można oczywiście upiec własny blat biszkoptowy)
½ puszki mleka skondensowanego niesłodzononego
2 galaretki truskawkowe
1 łyżeczka żelatyny
½ kg truskawek

Puszkę ze skondensowanym mlekiem włożyć do zamrażalnika na 1 – 1 ½ godziny (ma być bardzo zimne, ale nie zamrożone). Dno tortownicy wyłożyć biszkoptami, kilka następnych pokruszyć w palcach, a okruchy wykorzystać do zapełnienia szpar pomiędzy ciastkami. Na biszkoptach poukładać umyte, odszypułkowane i osuszone truskawki.
Tuż przed wyjęciem mleka z zamrażalnika zagotować ¼ l wody i rozpuścić w niej jedną galaretkę wymieszaną z dodatkową łyżeczką żelatyny. Pozostawić do ostygniecia.
Wyjąć mleko, odmierzyć (można na oko) połowę puszki wlać do miski (musi być spora bo całość bardzo mocno zwiększy swoją objętość) i ubijać mikserem do podwojenia objętości. Następnie ubijając wlewać ostudzoną galaretkę. Kiedy całość się wymiesza wyłożyć na przygotowane biszkopty i truskawki. Należy zrobić to możliwie szybko bo masa tężeje błyskawicznie. Całość wstawić do lodówki. W tym czasie przygotować drugą galaretkę truskawkową w odrobinę zmniejszonej ilości wody niż jest to napisane na opakowaniu. Wystudzić i poczekać aż zacznie tężeć. Na cieście ułożyć kolejne truskawki i zalać wszystko przygotowaną galaretkę. Całość schłodzić w lodówce co najmniej przez godzinę (tyle aby galaretka solidnie stężała).
Po tym czasie można podawać.
Smacznego!!!!



Oczywiście odchudzaniu sprzyja ruch, a ja zdecydowanie najbardziej lubię wycieczki rowerowe. Nadmiar kalorii spaliliśmy jeżdżąc w okolicach Dobroszyc. Nawet młodziutką sarenkę udało nam się spotkać.


A tu drewniany kościół  z XVIII wieku kościół w Złotowie, akurat trwała msza i tylko nos do środka wsadziłam, ale jest bardzo urokliwy.


15 komentarzy:

  1. robię podobnie desery owocowe, ale zamiast mleka skondensowanego daję za radą mojej znajomej z Ustronia jogurt naturalny. Może trochę mniej puszysty wychodzi, ale pyszny i ...dietetyczny
    bozka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jogurtem też jest pewnie pyszne o czym muszę się przekonać, ale tutaj uwielbiam ten piankowy mus, nawet delikatniejszy niż ptasie mleczko.

      Usuń
    2. dzisiaj zrobiłam z mlekiem a nie z jogurtem - niebo w gębie Jednie wierzchnią warstwę zrobiłam po swojemu - zmiksowałam truskawki i dodałam do nich galaretkę truskawkową rozpuszczoną w szklance wody. Cienka bardzo czerwona warstwa wierzchnia też dobrze wygląda i smakuje
      bozka

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę! Ja następnym razem też zamiast zwykłej galaretki zrobię taką z musem owocowym.

      Usuń
  2. Basiu takie ciasto to ja wcinam bez względu na to czy jestem (a jestem, jestem...jak zawsze:))) czy nie jestem na diecie, to jest po prostu PYCHA:)
    Wycieczka piękna, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je wcinam z apetytem niezależnie od diety, ale teraz to tak w ogóle z dietowym błogosławieństwem ;)
      Dzisiaj kolejna wycieczka rowerowa :)

      Usuń
  3. Basiu, zostałaś moją idolką! 30 kilo! Więc jest to możliwe?? Ja dojrzewam do zabrania się za swoje 20. Mam już dość siebie takiej, której nie poznaję w lustrze;-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest możliwe, choć pewnie kiedyś sama w to nie wierzyłam :)

      Usuń
  4. Ciacho piękne! Latem takie cuda są wskazane o każdej porze dnia i nocy;) Pycha! I gratuluję utraty tego, co Tobie przeszkadza-kg;) Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciacho pyszne jest też z innymi owocami, a zimą nawet bez owoców też dobrze smakuje.

      Usuń
  5. Latem to ciasta obowiązkowo z owocami i galaretką! Twoje wyszło pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne lekkie ciasto,ja ostatnio użyłam jogurtu greckiego Pilos z Lidla zamiast mleka i też było bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń